Joululahjavinkkejä

Viimehetken paniikilta välttyäkseen kannattaa joululahjojen tekeminen aloittaa jo nyt. Itse tehdyt joululahjat ilahduttavat sekä lahjan antajaa että saajaa. Lahjoissa pääsee usein myös kättämään hieman erilaisempia kankaita kuin ne joista ompelee itselleen.

Tässä muutama vinkki hauskoihin joululahjoihin, joiden ompelu ei kuluta liikaa aikaa, hermoja tai kangasta.

Kangaskorit
Mikäli lähipiiristäsi löytyy innokas järjestelijä, voisit ilahduttaa häntä ompelemalla kauniita kangaskoreja piristämään hyllyjen ja kaappien ilmettä. Kangaskorit sopivat hyvin myös käsitöiden tai lelujen säilyttämiseen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPipot
Jokaisella suomalaisella on jossain vaiheessa vuotta käyttöä pipolle. Pipon ompelu on nopeaa ja kuluttaa melko vähän kangasta. Jos valitsee tarpeeksi joustavan materiaalin, lahjansaajan päänympäryksestäkään ei ole pakko olla tarkkaa tietoa. Lisää pipoon värikäs tupsu tai hauska kuva heijastinkankaasta. Pipot eivät ole vai lasten juttu. Teknisestä kankaasta voi hyvin valmistaa pipon vaikkapa juoksuharrastajalle.

Trikoohuivit
Tuubihuivit ovat käytännöllisiä ja hauskoja. Saumurilla niiden tekeminen onnistuu parissa minuutissa. Leikkaa vain pitkä pätkä trikoota ja ompele lyhyet päät yhteen. Voit valmistaa samasta kankaasta vielä piponkin ja laittaa ne samaan pakettiin.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPussukat
Pussukat ovat jo legendaarisen maineen saavuttanut projekti. Aina kun kaunista kangasta jää hieman yli toisesta projektista, totean tekeväni siitä pussukan. Tosiasiassa pussukat ovatkin käytännöllinen ja hauska lahja. Onko sinulla matkustelevia tuttavia? Tee heille värikoordinoidut kenkäpussit matkalaukkua varten. Koululaisille voit tehdä pussukat liikutavaatteiden kuljetukseen ja käsityöharrastajalle neuletyön säilytykseen.

Tilkkupeitot
Jos aikaa ja energiaa vain löytyy, peitto on aina ihana lahja. Se lämmittää sekä ajatuksen että käytännön tasolla. Ohjeet yksinkertaisen tilkkupeiton kokoamiseen löydät täältä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s